Test Novosti: Koleos za sve drumove

P. ŽIVKOVIĆ

10. 04. 2012. u 11:14

Na proveri „Novosti“ novi krosover iz „renoa“, sa motorom „DCI 150 BVA 4H4“. Precizan upravljač. Mala potrošnja. Veliki prtljažnik

PROMOCIJA novih modela vozila, auto-gigante košta bezmalo kao i razvoj noviteta. Ogromni marketinški timovi paze na svaku reč, slogan, fotografiju ili propagandi film. Sve ovo nije ni čudo, jer su ulozi ogromni, a konkurencija sve žešća.

U sučaju „renoa koleos“, prateći slogan „Dinamični krosover s jedinstvenom udobnošću“, možda ne deluje preterano atraktivno, ali ovoga puta „pogodio“ je „pravo u centar“. I samo ova jedna jedina rečenica bi mogla da predstavlja i kompletan izveštaj test-ekipe „Novosti“!

Reno“ je uspeo da napravi „krosover“, sposoban da ispuni sve zahteve kupaca. I onih što vole samo da se pokažu, ali i onih zahtevnijih koji od gradskog terenca očekuju da ih vikendom, bez problema, odvede i van asfalta.

Sedmodnevni test smo započeli gradskom vožnjom, bez po muke manevrišući poprilično gabaritnim vozilom, kroz beogradsku svakodnevicu. Vozač ima dobar pregled saobraćaja u svim smerovima, udobno zavaljen u širokom, u svim pravcima, elektronski podesivom sedištu. Precizan upravljač, sa svim potrebnim komandama na obruču upravljača ili tik ispod njega dodatno olakšava manevrisanje, a automatski menjač, koji smo imali u vozilu na testu (oprema „privilidž“) došao je kao šlag na tortu.

Koleos“ sa odmerenim linijama, odaje nesumnjivi francuski šarm, ali i nagoveštava da raspolaže sa sasvim dovoljno snage da se uhvati u koštac sa svim zahtevima. Robusnijem izgledu doprinose i krovni nosači, zadnji spojler, veliki točkovi...

Unutrašnjost ovog modela pokazuje da „reno“ na ovom automobilu nije Štedeo. Materijali su vrhunski, uz obilje kože, aluminijuma, kvalitetne plastike. Prostora ima na pretek. Sedi se udobno i na zadnjoj klupi, a putnicima je na raspolaganju veliki broj pregrada, držača za čaše, flaše... Prtljažni prostor je izuzetno velik, a vrata prtljažnika sa dva načina otvaranja mogu se pretvoriti u sedište za piknik u prirodi, sposobna da izdrže težinu dva odrasla čoveka (200 kg), ali na prvom mestu služe lakšem utovaru teških tereta. Vrlo lako i brzo se preklopaju zadnja sedišta. Naravno, obaranjem zadnje klupe dobijate prostor kao u osrednjem kombi vozilu. Moguće je prevesti predmete dužine i 2,60 metara.

ČINJENICE Mere: Dužina4.520 mm
Širina 1.885 mm
Visina1.695 mm
Masa 1.784 kg

Oprema u ovom automobilu je vrhunska. Počevši od otključavanja-zaključavanja i pokretanja vozila koje se obavlja automatski, kada se približite sa karticom. U vozilu, sve je jednostavno, tako da vozač može da sve koristi, a da pri tome ne skreće pogled sa puta.

Naprednim tehnologijama upravlja se jednim prstom preko središnje konzole. Tu je i sjajan audio-sistem „bose“. Navigacioni sistem „karminat Tom-Tom lajv“ je takođe u samom vrhu. Kao opciju možete da se naruči i panoramski krov.

OF-ROUD ČINJENICE Prilazni ugao27 stepeni
Ugao svladavanja prepreke21 Silazni ugao 31 Gaz450 mm

Koleos“ je opremljen regulatorom - limiterom brzine i automatskim uključivanjem brisača stakala u slučaju kiše. Tu je i sistem za pomoć pri parkiranju i sistem za pomoć pri vožnji nizbrdo. „Koleos“ se odlikuje i izuzetnom sposobnošću brze promene smera vožnje kada treba izbeći opasnost. Sistem ESP nadzire i popravlja smer vozila, a sistem za pomoć pri kočenju skraćuje zaustavni put. Za spuštanje po najstrmijim nizbrdicama ovaj automobil je opremljen sistemom za nadzor brzine pri vožnji nizbrdo brzinom od sedam kilometara na čas. Putnike u vozilu, naročito decu, štite provereni sigurnosni sistemi, među kojima je i sistem pričvrsnih mesta ISOFIX, kojim su opremljeni sigurnosni pojasevi.

Vozilo na našem testu imalo je dizel motor sa 1.995 ccm i 150 KS, a u ponudi je i snažnija verzija sa 175 ks. Sa obrtnim momentom od 320 nm već pri 2.000 obrtaja, uz sjajni automatski menjač, vožnja ovog kolosa je zaista pravo uživanje.Tome dodatno pomaže elektronski kontrolisan pogon na svim točkovima.

INFO Snaga150 KS
 Obrtni moment320 nm
Od 0 do 100 12,2 s
Maks. brzina180 km/čas

Na našem testu „koleos“ je potrošio, u proseku, manje od osam litara na 100 kilometara! Putni računar je pokazivao 7,2 litra na 100 km, što je neznatno nešto više od fabrički deklarisanih 7,1 litar na 100 km!

Dolazimo i do cene. Početnih 22.999 evra za „koleosa“ sa pogonom samo na prednje točkove i dizelašem 2,0 DCI sa 150 KS i paketom opreme „dinamik“, narasta do svih 29.199 evra za vozilo koje smo mi imali na testu.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (1)